torsdag 15. februar 2007

Endrer sivilstatus...



Så skjer det...

For første gang i mitt liv.
Jeg skal bryte mitt lange og gode bofelleskap med Inger Marie.
Det blir både trist og rart.

Jeg skal på godt og vondt komme med all min bagasje, alle mine sko, min musikk, mine orkideer og alle mine dårlige vaner.
Det har surret og gått på folkemunne en stund.
Det er nå klart at det er på tide med en offentlig bekreftelse....

Jeg skal bli samboer!

Sofa er bestilt, klesskap er kjøpt, vi har hatt mange lange timer på Ikea allerede.
Mye er gjort, men mye gjenstår. Men nå skjer det altså. På ordentlig.

Mange av mine venner har betegnet meg som kronisk singel i mange år. Faderen hadde nesten mista trua, og var oppriktig bekymra for at eldstedattera skulle ende opp ensom og alene. Men så kom altså denne høye, kjekke mannen inn fra venstre ving og målbandt prinsessen!

Vi ønsker dere velkommen til min nye bopel - nederst i Trondheimsveien - gi oss bare litt tid på å komme i orden. Sofaen er på plass i uke 12...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk morro, endelig, jeg skal slutte å komme med "små" stikk, jeg kan slutte å bekymre meg!Ond stemor hilser å sier hun vil bli ond stebestemor!Jeg sier:" vel,vel, ta ett trappetrinn om gangen". Og så for et flott navn på en gate da gitt! gleder oss til å komme på besøk. Gratulerer til dere begge, klem fra pappa.

Anonym sa...

kjaere ane, saa morsomt! Den kjekke mannen fra venstre ving er heldig, det maa jo sies. Skriver dette fra Cuba, tenker litt paa at om timinga hadde vaert akkurat litt annerledes saa hadde vi kanskje vaert her sammen. Men du faar ha lykke til med flyttinga :)

Øistein sa...

Så bra! Vi sier lykke til!
Baselusker og helsninger fra Trondheim!

Anonym sa...

Så koselig å få hilsner her!
Helt fra Cuba til og med!

Takker og bukker alle sammen - det blir en spennende tid framover. Koselig med besøk i nytt hjem...

Anonym sa...

Mamma er i fyr og flamme - og ønsker der begge lykke til. husker du hva bestemor sa?
"La aldre solen gå ned over enkrangel eller en skitten oppvask". Oppvasken kan vel maskinene ta seg av - men resten kan virke som et godt tips ....
klem fra mamma.

Anonym sa...

hehehe - bittert om du skal begynne å tenke på det med oppvask før du legger deg, NÅ :) isåfall legger jeg inn klage og håper på medhold med tilbakevirkende kraft! Thi hi. Håper sofan er go!

Anonym sa...

Ho ho - så glad jeg blir!!! Jeg forstod det med en gang jeg så dere sammen, at dere to hörer ilag! Flott flott flott! Gratulerer så mye med samboerskapet - det blir skikkelig kos! Store gode klemmer fra Carina (positivt innstilt til alt som har med Ane Marte å gjöre, her jeg sitter i Sverige og raller med influensa i kroppen og tett ammetåke i hue)

Anonym sa...

Nok er me nok noko treige, men dette skuldast tekniske vanskar. "Bestn og besto" som for tida er i Trondheim er veldig glade for den nye adressa du har fått, me gler oss til å vitja dykk i Trondheimsveien om snaut 14 dagar. Alle her i Brundalen gler seg saman med oss og ynskjer dykk lukka til.