fredag 1. juni 2007

Stakkars Ingebrigt...

Jeg blir ganske ofte provosert.
Jeg har prøvd å holde denne bloggen fri fra mine politiske kampsaker, og latt det være et lite privat pustehull for hverdagens trivialiteter. Men nå klarer jeg ikke dy meg.

Ingebrigt Sten Jensen går i dag ut i Dagbladet og sier at han ikke hadde hatt råd til forslaget om ny pappaperm - da han bare ville fått skarve 30.000 i permisjonspenger. Han som kan tjene 250.000 i måneden har et forbruk som ikke kan tåle 4 måneder med mindre penger. Han sier videre ti lDagbladet at han vet det er mange i Norge som klarer seg på så lite penger. SÅ LITE PENGER? MANGE I NORGE? Jeg vil anta at det absolutte FLERTALL i Norge klarer seg med MINDRE penger!

En utbetaling på 30.000 i måneden tilsvarer at man har 1000 kroner om dagen å leve for. Når man tenker på at FNs fattigdomsgrense går på 1 dollar dagen, og at alt for mange i verden lever UNDER denne - så bør unge herr Jensen gå litt inn i seg selv. Fy faaaaaan så ignorant og kvalm det går an å bli. Jeg spyr!

Les saken i dagbladet her

Ingen kommentarer: