søndag 27. januar 2008

Finally peace and silence...

We are out of Vietnam.
Arrived Laos yesterday, and it is fantastic!

16 days in Vietnam, being hassled by everyone, everywhere. Traffic was so terrible, there is no word to describe it! So Vietnam was a nice, but tiering experience. The contrast to the quiet and tranquil city of Luang Prabang is enormous!

Since the last blogpost (from Hui An) we have been in Hue, Hanoi and Halong Bay.

In Hue we stayed only one night, which was enough to explore some ancient sights.
The first day we walked the city, the next day we rented bicycles and went on a excursion in the surrounding areas.










Hanoi was, as mentioned, cold.
But we got some nice days there though, walking around in the old part of the city. Saw a funny water-puppet theater, and went to a jazzclub. That was extremely nice, music is something we miss a lot.













We had planned to go on a two days and one night boattrip to Halong Bay, but since the weather made swimming and kayaking out of the question we decided to go only for one day, something we did not regret.









On saturday we took the plane to Laos, and we will stay here until February 4th, when we fly to China. Coming here was great! It is not just the traffic that has improved, the temperatures are way better too! In Hanoi we had 10-12 degrees and rain, and we where freezing! Here it is around 25 degrees, a temperature we are much more used to. Going to China will be cold, we see that it is snowing in the southern and eastern parts, and that is where we are going... Look forward to it though, meeting family will be very nice. It is actually 3 months since we saw a familiar face other than the two of us. So Henning, Hui and Ask will bee a nice change!

That was all for now. Hope we have some readers left, despite the silence on the blog this last period. Hope to hear from you, and how life is back home!

We suspect that many of the postcards we have sent never arrived its destinations. Maybe someone damped off the stamps and threw away the postcards, we don't know. We have sent quite a lot, and in Lima we spent over 500 NOK just on stamps for all the Christmas cards we sent. So if you think that you should have recieved a card from us and has not, this is probably the reason. Sorry...

Warm hugs from Rasmus and Ane Marte

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei igjen.
Jeg er glad dere bruker blogg. Hadde dere bare satset på kort, hadde jeg kun fått ett livstegn fra dere til nå!( Utenom kjempedyre telefoner)!
Sitter på jobb og dette er koselig underholdning når jeg trenger avveksling.
Ikke mye nytt her, så alt er bra, med alle.
Savner dere. Klem fra pappa

Anonym sa...

Hallo, hallo, båe to !

No er det tredje gongen eg prøvar meg med ei melding/ein kommentar.Skreiv to i går, men gjorde feil kvar gong eg skulle sende meldinga ( rektignok ikkje same feilen kvar gong, men slik er det for den som strevar "litt" med det tekniske.Då gav eg opp, men prøvar meg i dag igjen.

Det er heldigvis slutt på vinden. Sist helg kom det snø, men no er det mildver og snøen tinar etter kvart.
Til helga er det meldt 10-11 minusgrader. Det er ikkje slutt på vinteren enno, nei. På sørlandet og i Telemark er det nok av snø og vinterføre, ei tid var folk heilt innesnødde.
Elles er det kjekt og lesa helsingane dykkar frå heilt andre himmelstrok. Eg er ikkje den som er oftast inne på internett, men Harald held seg oppdatert og fortel siste nytt. Når de kjem tilbake til gamlelandet hadde det vore kjekt med ljosbilete/forteljing frå turen. Men ljosbilete er det vel slutt på, men dataen kan kanskje brukast på same måten.
Harald er ferdig med hogsten på Løtane. No er det vedakløyving.
På laurdag var "speidarane" her og hadde møte med Harald Br., Per, Webjørn og Harald om plasseringa av landsleiren 2009. Det blir her ute på åkeren, nede hjå Per, på marknadsplassen, og på beitet til Per skal det vera stor rokkekonsert.
Dei treng visst og delar av løa.
Presseansvarleg for "speidarane" arbeider i lag med Øyvind P. oppe i Trondheim.
Henning ringde heim i går. Han skulle ha oppskrift på pinnekjøt/kålrotstappe. Torill og Ketil skulle koma til middag.
Hui skulle til Oslo i samband med arbeidet denne veka. Kjem tilbake på torsdag, 31., og på fredag 1. februar ber det til Kina. Det blir travle dagar for dei like før dei reiser.
Ask pratar mest om alle dyra han skal sjå i dyrehagen der borte.
No gjeng klokka mot 1:30, og eg må leggje meg. Harald sit nede og ser på film. Men denne gongen lyt han sende kommentaren. Eg er redd alt forsvinn igjen dersom eg skal borti og sende meldinga.

De må liva sø gødt og hava det rektig bra !

Beste helsing,pappa og mamma på Devoll.

Anonym sa...

Hei
Lenge siden dere har hørt fra tante Kirsti nå, men jeg følger med hvor dere er og hvordan dere har det. Spennnnnende!!! Heldigvis begynner det snart å nærme seg min tur til den Dom rep, gleder meg stort, selv om det bare blir for noen uker.

Ser dere snart drar til Kina, håper inderlig at kulden og uværet der gir seg snart. Særlig for folk som bor der, og selvsagt også dere. Det har vært ekstremt vær der, og enkelte steder varsel om katastrofer. Uansett, ha en fin tur videre og hils familien i Kina. Klem te dokk begge fra Kirsti