søndag 10. februar 2008

Kina er veldig veldig kaldt!

Litt engelsk foerst, litt Norsk etterpaa....

THIS IS COLD!!!

We are in China, in a town called Beilu, the home town of Hui (The wife of Henning, Rasmus' brother).
It is, as you probably have seen on the news, cold. Not only is it cold outdoors, it is cold indoors too. It is the coldest winter in 50 years, and normal temperature on this time of year is 20 degrees. So none o the houses have heeting... But we smile and are happy! Going on to Hong Kong and Macau on tuesday. Have still not eaten dog.


SKITKALDT!

Vi er altsaa i soer-Kina. Kom hit paa tirsdag, og har hatt det kaldt siden. Skikkelig rart aa ikke kunne bli varm noe sted bortsett fra under dyna. Men det er vel bare aa skylde seg selv, og sine daarlige klaer...
Vi koser oss imidlertid. Veldig kjekt aa moete kjente igjen. Ask er i storform og raser rundt. I dag har vi besoekt bestemoren og onkelen til Hui. I gaar var vi paa middag med hennes gamle skolekamerater, og nyttaarsmiddagen ble inntatt paa restaurant sammen med naboene. Saa vi lider ingen noed!

Det er imidlertid uvant aa reise i et land der vi ikke forstaar noe. Blir spennende aa reise videre paa egen haand, uten Hui som tolk. Men vi aar satse paa tegnspraak.

Naa er det under 3 uker til AM kommer hjem. Hun gleder seg... Vi har maattet laane klaer her for aa holde varmen, saa etter en liten uke i Nils Arne Eggen-jakke er hun ganske klar for aa komme hjem aa pynte seg litt. Alle de kinesiske damene er saa spreke, mens hun oeler seg langt fra sprek. Blir bra aa komme hjem og trene og....

Blogging var ikke lov i Kina, men vi kommer inn gjennom en annen side. Men det utelater bilder for en stund.

Det faar bli det for denne gang, maa inne hotellrom i Hong Kong.

Hei og hopp fra oss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halla. Nå er dere snart heime igjen. Fatter ikke at det har gått 4 måneder snart. Håper det føles litt annerledes for dere som ikke går og tramper i samme stampa hver dag :)

Lite nytt å melde herfra - anna enn at jeg har fått meg NY TV! Stor stas selv om jeg ikke har vent meg til å ha et monster i stua enda.

Ellers er det kaldt her og, jeg må snart slutte å ha verandadøra oppe i dette drivhuset mitt.

vel, gleder meg til dere er hjemme. Klem

Unknown sa...

Heia!
Rekker såvidt å sende en liten hilsen før dere er på farta hjem igjen. Gleder meg til å se bilder og høre mere fra turen:)
Må jo nevne at the Cure-konserten var helt fantastisk. Fikk terningkast 8(av 6 mulige i VG:)). Du kan tenke deg at vi mimret litt Ane? Takk for tipset!
Fly fint hjem og så snakkes vi. Klem fra Gine