fredag 9. november 2007

rio

Siste kveld i Rio. Reiser videre i morra. Har ikke helt bestemt oss for hvor ennå, valget står mellom Ilha Grande, en øy som mange snakker veldig mye pent om, eller Paraty, som ligger på fastlandet, men er omringet av en rekke mundre øyer. Vi skal se an været i morra før vi bestemmer oss.

De siste par dagene har vært fantastiske, vi har fått sand mellom tærne, og har nytt dager med 30 grader.... Hørte det var meldt snø hjemme, synd for dere, fint for oss....
Vi har fått med oss de store turistattraksjonene, den store jesusen - som ikke bare er stor, den er ENORM! Vi tok gondolbane opp til Sukkertoppen, vi har ruslet strendene på Ipanema og Copacobana. Rio er som fortalt fullt av folk, men hyggelig. Mye høyhus, utrolig frodig og en fantastisk natur omgir byen. Vi har klart oss uten å bli overfalt eller robbet for noe. Er fornøyde og forsynte, og gleder oss til å komme oss til et mindre og roligere sted.




Planen nå er å ta dykkerlappen. Blir nok noen dager uten nett, så om det ikke kommer oppdateringer på en stund får dere bare vente i spenning. Etter dykkinga skal vi reise til fossefallene ved grensen til Argentina, og derfra går ferden til Buenos Aires. Hvor lang tid dette tar aner vi lite om...

Harald, verdens beste svigerfar, har forøvrig bursdag i dag, så herved overbringes de hjerteligste gratulasjoner! Sender i samme slengen en takk til Evy for bistand med oppgaven. Skal gjøre korrigeringene i kveld, og sende den inn til veileder. Så da er det bare å krysse fingrene. Har da 3 uker på å finjustere på oppgavene før de skal leveres inn som eksamen. Det gjennstår bare å se hvor mye som blir gjort....

En stor hilsen til alle som legger igjen kommentarer på bloggen! veldig koselig!!

..og en stor hilsen til dere andre og!

Stor klem fra AM og R

4 kommentarer:

toha sa...

Hei på dere. Jeg kjenner på meg at dere har det fantastisk, sååå bra.
Det må jo være det perfekte stedet å ta dykkerlappen. Jeg skulle gjerne repetert men lapp der.Fikk jo litt angst ved det siste dykket i Drøbakksundet, men da var det jo is på vannet.
Årats uteaktiviteter i hagen er avsluttet og nå er det litt forsømte maleroppgaver inne som står i fokus. Akkurat nå er det 20 sek. vind ute, surt og vi fyrer i ovnen.
Neste års fetivalprogram er snart i boks, men kan ikke si noe om artister ennå, men det blir mye bra.
Må bare si at det er veldig morro å følge med dere på denne siden.
Klem fra pappa, til dere begge.

Anonym sa...

Hola
Godt å høre at dere nyter dagene. Her er det mørkt og kaldt, men fortsatt ikke noe snø. Kom noen stakkars fjon litt tidliger i dag, men det ser ikke ut til å bli de store mengdene ennå.

For en med vannskrekk høres det skremmende ut å prøve på dykkersertifikat. Og som du vet Ane Marte så er jeg heller ikke flittig bruker av det andre sertifikatet mitt - he,he. Kos dere videre, jeg følger med dere her oppe fra det kalde nord.

Klem til dere begge fra tante Ki

Anonym sa...

Heia. Kjekt å høre dere har det fint. Jeg er nå trygt tilbake i Norge etter ei uke på snorkelferie. DET hadde dere ikke trodd vel, da dere så meg kave rundt på Cuba. Jeg har riktignok fått i meg enorme mengder Rødt hav, men blitt bedre på å duppe rundt med snorkel gitt. Det var helt sinnsykt å snorkle i Sharm el Sheikh. Ubeskrivelig mye kule fisker. Hadde også kamerapose til å ta bilder med kamera under vann. Det anbefales stort. Dritgøy. "Eneste" gangen jeg fikk LITT panikk var da det dukka opp en ubeskrivelig stygg blekksprut-sak. ÆSJ. Tror jeg tok inn 3 liter vann bare da. Ellers var det så varmt at det var stort sett bare i vannet det funka for meg å være, så jeg er stort sett brun bare på ryggen. Så kos dere med dykkerlappen. Nå er jeg den stolte eier av snorkelutstyr så jeg kan se på dere når dere dykker engang. Gleder meg. OG husk - ikke skrem livskiten av små snorklere med å komme opp under dem! Stor klem fra Inger Marie

Anonym sa...

Hei og hå begge to!
Long time, no see....og nå blir det i hvert fall lenge til vi sees!! Jeg er skikkelig misunnelig på dere! :) Høres ut som dere har det utrolig flott. Kos dere masse-masse.... Jeg koser meg i reklamebransjen!! :) Nyt sol og varme. Så skal vi fryse litt her oppe i nord!! God tur videre på ferden.

Klemmer.
Anne